groep4-gaat-op-berenjacht.reismee.n

Morraine lake en de Bow park way

Goedemorgen! Voor ons al in de avond. Op tijd opgestaan in het gekkenhuis dat Lake Louise heet om naar Morraine lake te gaan om voor de hele heisa aan te zijn. Mislukt. Direct na het ontbijt uitgecheckt en op stap gegaan, het was half 10 en te laat vlgs onze nederlandse reisbekenden die om 8 uur al bij ditzelfde meer hadden gestaan en toen ze weggingen was de parkeerplaats al helemaal vol. Goed wij op weg en inderdaad vanuit Lake Louise moesten we de 1e afslag rechts hebben en daar stonden we al ruim voor in de file. Wat te doen? Uit de file gaan en misschien iets moois aan onze neus voorbij laten gaan of blijven staan en de gok wagen? We bleven staan. En de verkeersregelaars lieten ons door na 10 min. dus het viel mee. Nu plm 10km. doorrijden naar het meer om een plek op de parkeerplaats te vinden. We hadden geluk, een leeg plekje! Mazzelschieters dat we zijn, nog vooraan ook! Vonden we Lake Louise een gekkenhuis, dit was de crisisopvang! Schoolbussen worden ingezet als shuttle bus en gingen af en aan, bussen vol aziaten en wandelaars al dan niet slecht ter been werden uitgeladen en daar liepen wij dan tussenin. Wat gezegd mag worden, het uitzicht is awesome, wonderfull, breathttaken....hetzelfde uitzicht dus als op een briefje van 20 can.dollar. Eric kon zich niet inhouden en moest naar het hoogste punt wat later gevolgd door de rest die zich een weg tussen de selfiesticks moesten banen. Later weer naar beneden en een stuk langs het meer gelopen waar het wat rustiger was. Maar opgepast! De boswachter stond bij een groot bord met bear activity en na dat punt mocht je alleen maar in groepen van 4 of meer voor je eigen veiligheid. We zijn maar een andere route gegaan, alsof een beer dat bord leest. Toen we na 2 uur genoeg hadden gezien namen we road 1a de Bow park way in plaats van de highway 1 naar Banff. Lekker rustig aan en elk uitzicht punt langs gegaan en even gepicknict en met een nieuwschierige Hongkong chinees die om een praatje verlegen zat een babbeltje gemaakt. Precies aan het eind van de weg ontdekte Yvonne nog een paar berggeiten die aan de kant van de weg stonden te grazen en daar hebben we nog even een fotostop voor ingelast. Iets te vroeg kwamen we in Banff aan, de kamers waren nog niet klaar dus nog even een rondje gereden en lm 16.00 uur mochten we in de kamers .he- he . Leuke kamers trouwens , met een eigen open haard en iemand die het vuur voor je aanmaakt als het je niet lukt.