groep4-gaat-op-berenjacht.reismee.n

Nog één verhaaltje om het af te leren

Haha, jullie dachten van ons af te zijn, maar wat een verrassing voor jullie op de vroege morgen! We zitten nu op Calgary airport te loungen. Veel te vroeg natuurlijk maar we hadden al een hele omweg gemaakt en we wilden niet nog een keer tanken hoewel de benzine hier een stuk goedkoper is dan in nederland. Goed, om bij het begin te beginnen, vanmorgen eerst heerlijk uitgeslapen en een laat ontbijt genomen. Daarna zijn we op stap gegaan en de de 1a highway langs de bowriver verder gevolgd. Langzaam veranderde het landschap van hoge bergen naar heuvelachtig terrein en daarna kwamen akkers waar zwarte koeien graasden. We verbaasden ons voor de laatste keer over het mooie landschap. De A1 is een rustige weg waar weinig mogelijkheden waren om er even af te gaan. Toen we dus bij langs het ghost station langs kwamen leek ons dat een goed moment onze benen even te strekken en te tanken. We waren zeer verwonderd dat ze naast benzine ook het mooiste vuurwerk verkochten, en niks in bunkers ,gewoon te pakken en te bekijken. Gea kwam nog met een oude indiaan in gesprek die dacht dat we russisch spraken, zo'n dialect had hij nog nooit gehoord. Gea ook niet toen hij met zn vader begon te praten. Nee we komen uit Holland, the Netherlands, Europe, oh that way zei opa en hij wees naar het oosten, Ja that way, over the ocean. Na een handkus mocht ik gaan. Later nog een oud methodisten kerkje bekeken met een mooi verhaal, de dominee was verdwaald op de prairie en ze vonden hem pas na 5 mnd dood terug. Sneu. Daarna zijn we een stukje naar het noorden gereden en niet Calgary in om nog wat langs de farms te rijden. Wat een land en wat een machines hebben ze hier! Om goed 5 uur waren we dan in Calgary , hebben de auto ingeleverd en nu begint het wachten tot inchecken en zo. Voorlopig ziten we hier goed.

Yvonne heeft al afscheid genomen van haar lezers gisteren en wil dit niet nog een keer doen dus bij deze , dank voor het meereizen en we hopen dat jullie in je stoel thuis een indruk hebben gekregen wat voor een prachtig land Canada is. Wij hebben in elk geval genoten.

Bert Gea Eric Yvonne

Liesbeth

Wij vonden het leuk!

Mirjam

Wij hebben ook genoten van al die mooie verhalen en plaatjes ,van het mooie canadese landschap en haar beestjes.
En kijken uit naar jullie volgende trip