groep4-gaat-op-berenjacht.reismee.n

De Icefield Park way

Vanmorgen al heel vroeg vertrokken bij Pocahontas omdat we vandaag de icefield park way gaan rijden en er ons gezegd is dat,als we bepaade dingen willen zien er op tijd bij moeten zijn, vandaar. We hadden gisteren in Jasper nml al vouchers gekocht voor de glacierskywalk en de glacierexperience. De eerste kilometers naar Jasper kwamen we de Elk familie weer tegen of is het toch de fam. Cariboo? Wie het weet mag het zeggen. Daarna weg 93 op beter bekend onder de naam die ik net al zei. Het is een mooie weg tussen de bergen door met weinig bochten die in de dertiger jaren als werkverschaffing is opgezet. Ergens heb ik gelezen dat ze hier 9 jaar over gedaan hebben. We stopten bij een paar mooie uitzichtpunten om fotoos te maken en weer verder want op 104 km van Jasper is nml de centrale parkeerplaats waar je op de bus moet. Alles was handig geregeld, Eric leverde de vouchers in voor kaartjes die op een bepaalde tijd staan en daarvoor werd je opgeroepen dat je in de rij moest gaan staan. Hup in de bus en vlakbij de gletsjer werden we in speciale voertuigen overgeladen. Toen de Athabascagletjser op,een van de 6 die gevoed worden door het Columbiaicefield. Er werd ons onderweg veel over de gletsjer verteld en we kunnen, als we het ondertussen niet vergeten, er heel wat over vertellen.We mochten even uit het voertuig op de gletsjer om fotoos te maken en ne een kwartier werden we alweer geroepen dat we verder moesten de gletsjer af en met andere bus naar de skywalk. Dit is een halfronde glazen brug die over de gletsjer uitkijkt en boven het ravijn hangt. Dit ding hangt er nog maar 2 jaar en is heel leuk gemaakt en iedereen kreeg een telefoon mee waar informatie op te horen was. Als je klaar was met kijken pakte je weer een bus terug en was het klaar. Je kon dan in het infocentrum nog een film kijken of eten of shoppen. Wij hebben een broodje op de parkeerplaats gegeten. Samen zijn we met deze uitstapjes plm 3 uur zoet geweest. Toen door gereden naar ons onderkomen in het drukke Lake Louise. Nog even bij het meer geweest maar daar zag je door de selfiesticks weinig van de omgeving. Het was een drukke dag.

Ingrid

Hoe moet dat nu als jullie terug zijn, niet elke morgen kijken of jullie weer wat beleefd hebben.
Jullie zijn verplicht om weer gauw vakantie te nemen. We raken verslaafd aan de verhalen ;)

Gerda

Ik ga als ik thuis ben om 9 uur met een kopje koffie achter de p.c. zitten en begin met jullie reisverhalen.