groep4-gaat-op-berenjacht.reismee.n

Jasper

Vandaag een rustig dagje. Eerst ontbeten en daarna hebben we lekker in het zonnetje koffie gedronken en daarna hebben Eric en Gea de lower loop van de Pocahontas trail gelopen. Dit is stuk van een oud weggetje dat de mijnwerkers vroeger liepen. We zagen nog een oude mijn ingang van een kolenmijn, Eric moest natuurlijk even kijken, iets wat overgebleven was van een electriciteits huis en een bunker waar w.s. dynamiet of zo in bewaard werd. Gea vond het welletjes en ging terug naar het huisje en Eric liep de upper loop daarna nog. Dit was een stuk inspannender en was flink hellend. Na de lunch naar Hinton te gaan om benzine te tanken en de Beaver Boardwalk te lopen. Een stukje door een natuurgebied heen waar bevers actief zijn en waar je de burcht kon zien die ze gebouwed hadden. Ook lagen er veel omgeknaagde bomen. Het was een leuk wandelingetje veelal overspeciaal aangelegde vlonders over het drassige land en langs de oevers van een meertje.. Daarna boodschappen gedaan en Gea deed haar best overal grote verpakkingen van te vinden. Eric heeft s avonds heerlijk voor ons gekookt. Een rustig dagje.

Gerda

Het valt mij op dat als er gekookt wordt Erick altijd het haasje is, of heeft de rest dat niet geleerd?

Alje

Waar slaat de naam Jasper op

Redactie

Jasper komt van een man die in 1813 het postkantoor beheerde hier in de buurt toen heel centraal punt

Alje

OK Weten we dat ook weer.