groep4-gaat-op-berenjacht.reismee.n

BEREN !! geschoten!

Vandaag op weg naar Jasper. Maar omdat we toch wel graag beren willen zien hadden we een tussenstop gepland in Blue River waar een riviersafari is en vaak beren worden gespot. Het is niet te missen ,na het stadje blue river vanaf clearwater gerekend staat aan de rechterkant van de weg een groot bord met een beer en daar moet je rechtsaf. Nog even een km doorrijden en over een heel smal bruggetje en daar was op de rivier het beginpunt. Eerts betalen en zwemvest aan en daarna werden we met 10 man op een aluminium bootje gezet mooi allemaal wat hoger achter elkaar en daar gingen we de Thomson river op en daarna Mud lake op op zoek naar beren. Van te voren werden we geïnstrueerd door Tim onze gids uit Nieuw -Zeeland dat we niet oh! en ah! mochten roepen omdat beren niet van lawaai houden en dan het bos weer ingaan. Ook kregen we nog leuke berenweetjes te horen zoals een uitgestelde bevalling als het vrouwtje er nog niet aan toe is of als er niet genoeg voedsel is. Lees dit maar eens uitgebreid op b.v. www.danyell.nl Dat wetende gingen we aan het varen zoefffff over de rivier! Met deze snelheid zie je toch niks? Maar we kregen door dat aan de andere kant van het meer er langzamer werd gevaren...zou het dan toch? De gidsen hadden radio contact met elkaar dus we kregen hoop. Als we een schaduw zagen die bewoog zou het een beer kunnen zijn ! Niet roepen maar alleen wijzen was gezegd en ja! Daar gingen de vingers 1 kant op EEN BEER! Een ouder mannetje dat kon je aan de manier van lopen zien, bedachtzamer, rustiger. Hij scharrelde wat bij de waterkant rond en we kregen ruim de tijd hem te bekijken, de gids deed de gewone motor uit en de electrische motor aan dus het was doodstil. Mooi!! Toen de beer in het bos verdween voeren we het meer af de rivier weer op. Ach, en bij een bocht kwam op zn gemakje nr 2 aanlopen, een jonger mannetje want hij huppelde wat meer over de rotsen en langs een strandje. Helaas was het water laag en stond er flinke stroming zodat we hem moesten laten gaan. Maar wat een toetje! Nog even een stukje hard varen en wat stoere bochtjes maken en toen was na 5 kwartier de koek op! Voldaan keerden we terug naar de wal. Nog eveneen kop koffie gehaald en toen over de mooie highway 5 langs mooie bepoedersuikerde bergtoppen en azuurblauwe meren. Zo kwamen we Alberta binnen waar het een uur later is . In Jasper hebben we boodschappen gedaan en 30 minuten later en een groot hert ,niet op de foto, later kwamen we bij Pocahontas aan. We zitten gezellig in een blokhut met zn vieren, Bert kijkt een filmpje, Yvonne naait wat inelkaar ,Eric is met zn filmpjes en foto' s bezig en ik .? Ik ben klaar met het blog! Veel leesplezier!

mirjam

Wat een schattige beer,viel zeker niet mee om stil te blijven? Mooi dat jullie toch nog beren hebben gezien.

janny

Goedemorgen fam. Wat allemaal geweldig wat ju
llie allemaal horen en zien.Prachtig wat een natuur.En eindelijk de beren.Lief he.gr. En nog mooie dagen

Marjet

Gaaafffffffff!!!!

Ros

Wat beleven jullie een fantastische reis !
En jullie droom is uitgekomen : beren te zien in de vrije natuur.
Ben benieuwd wat nu nog komt.